شنبه الی پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۲۱
تهران، راه‌آهن، ۲۰ متری جوادیه، نبش کوچه میرتقی موسوی، طبقه فوقانی داروخانه مرکزی جوادیه

علت زخم لب در کودکان پس از درمان دندانپزشکی

علت زخم لب  در کودکان پس از درمان دندانپزشکی

یکی از عوارض بسیار شایع بعد از مراجعه کودکان به مراکز دندانپزشکی، گاز گرفتگی لب توسط کودکان می باشد که باعث نگرانی بسیاری از والدین می گردد و گاها به اشتباه علل و عوامل آن را عوارض داروهای بی حسی یا سایر عوامل حین درمان دندانپزشکی می دانند.
حال به بیان علت ایجاد زخم لب در کودکان خواهیم پرداخت: در ابتدای شروع درمان دندانپزشکی و بعد از بی حس شدن گوشه ای از لب، کودکان شروع  به جویدن آن ناحیه می نمایند که در صورت عدم دقت به این موضوع می تواند زخم های بسیار بزرگ و نا متعارفی را حاصل می گردد و این موضوع برای بسیاری از والدین بسیار نگران کننده بوده و موجبات ناراحتی و نارضایتی از دندانپزشک معالج را به همراه خواهد داشت.
در ابتدا و قبل از شروع درمان بایستی والدین کودک را در مورد به وقوع پیوستن این موضوع آشنا نمود و درحد الامکان تا زمان از بین رفتن تاثیر داروی بی حسی از وقوع آن جلوگیری نمود به صورتی که تا چند ساعت پس از درمان، والدین مراقب کودک بوده و از جویده شدن لب توسط کودک جلوگیری نمایند.
علت وقوع این مشکل آن است که به دلیل بی حس بودن بخشی از لب کودک با جویده شدن لب، درد را احساس نمی کنند و مورد بازدارندگی از تکرار توسط بیمار قرار نمی گیرد.
و حال در صورت به وجود آمدن این مشکل چه اقداماتی را باید انجام داد:
این زخم ها تنها  پس از گذشت چند روز ترمیم می گردند و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد و برای تسریع در بهبود آن می توان چند بار در روز و به تناوب های زمانی با سرم شستشو و گاز استریل آن ناحیه را تمیز نموده و شستشو داد و از خوردن غذاهای تند و شور جلوگیری گردد و برای مشاوره  بهتر است با دندانپزشک معالج کودک تماس حاصل فرمائید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.